čtvrtek, března 05, 2009

Nejsou Volty ...

Jednou takhle ráno dorazím k autu, vylovím kartu a snažím se auto na dálku odemknout. Tentokrát se ale neozvalo známé cvak, ale bylo ticho. Tak jsem si říkal, že bude asi vybitá baterie v kartě nebo budou znečištěné kontakty, tak jsem baterii vyjmul, očistil, vrátil, ale nic.
Poprvé jsem tedy musel otevírat dveře pomocí mechanického klíčku, který je součástí startovací karty. Klíček se z karty vyjme velmi jednoduše, a pak je potřeba se trefit do malého otvoru, který je umístěn na straně řidiče v nepohyblivé části madla (zespodu). Tím se stlačí zarážka na této krytce a ta pak vyskočí. Ukáže se zámek, kam se strčí klíček a jeho pootočením dojde k mechanickému otevření dveří.
Jelikož se po otevření dveří nerozsvítilo žádné světlo, předpokládal jsem problém s baterií. Přesto jsem se ale pokusil nastartovat. Marně. Baterie byla opravdu out.
Zavolal jsem proto známému, který přijel, a pomocí startovacích kabelů jsme auto nastartovali. Pak jsem jel auto projet, aby se baterie dobila. Cestou mi neustále vrtalo hlavou, co by mohlo být příčinou, ale nakonec jsem to svedl na životnost baterie.
Druhý den jsem s autem nikam nepotřeboval jet, takže jsem se dostal k autu až následující den. Opět se opakovala situace, takže znovu - sundat krytku, odemknout mechanicky, zjistit, že nestartuje, volat známému, nastartovat atd.
Auto mě dovezlo tam, kam jsem potřeboval, ale když jsem se vracel zpět domů, začalo stávkovat. Když jsem přijížděl ke křižovatce, najednou úplně spadly otáčky, motor se začal dusit a auto "chcíplo". Takhle to udělalo několikrát, ale naštěstí se vždy podařilo znovu nastartovat. Bylo to nepříjemné zejména na křižovatkách, kde jsem vyrážel vždy se zpožděním. Také jsem se pokoušel držet auto v otáčkách na neutrál, ale nebylo to ono.
Zajel jsem proto do autorizovaného servisu, popsal jim závadu a po dvou hodinách čekání jsem se dozvěděl, že to baterie není, ale že je problém v řídící jednotce. Trošku mi to vrtalo hlavou, ale moc jsem tomu nechtěl věřit. Ještě pár dní se stejná situace opakovala, takže jsem zakoupil novou baterii (Banner). Pár dní to bylo vše bez problému, ale opět po dvou dnech, kdy jsem s autem nejezdil se situace opakovala. Vyzkoušel jsem tedy experiment, kdy jsem vždy po příjezdu domů odpojil baterii a druhý den ji připojil. Nápad zafungoval. Sice to bylo dost nepohodlné, když jsem ráno spěchal. Mělo to také tu nevýhodu, že jsem měl vytahanou kapsu u saka, když jsem v něm nosil stále klíč, abych mohl baterii odpojovat a zase připojovat. Zajel jsem tedy do obchodu a koupil si za 120,- Kč odpojovač baterie na Škodovku a ten namontoval k baterii. Rána již nebyla stresující, baterii stačilo odpojit a ráno zase zapojit pouhým otočením odpojovače. Fungovalo to 100%.
Toto řešení mě ale neuspokojovalo, protože jsem nevěděl, co s rendlíkem je, takže jsem se rozhodl navštívit jiný autorizovaný servis, tentokrát na Moravě, kde jsem byl na týden u rodičů.
Odpoledne jsem přijel, zavezl auto do servisu a druhý den ráno mi volali, že je auto opraveno a že to nic stát nebude. :-o Trošku jsem zůstal u sluchátka jak opařený, ale zaběhl jsem do servisu a nechal si vysvětlit, kde byl problém.
Také jste napnutí, čím to bylo?
Když jsem luxoval auto, vzal jsem to opravdu důkladně vč. sedadel, odkládacích ploch a skříněk pod řidičem i spolujezdcem. A právě zde byl ten problém. Skříňky mají spínač, který způsobí, že při otevření dvířek se rozsvítí světlo ve dveřích, aby bylo do skříňky vidět. Tento spínač se ale špatně zaklapnul, takže to vypadalo, jako když je skříňka otevřená. Auto sice po zamčení všechna světla zhasne, ale po 4 minutách se rozsvítila dveřní světla a auto vlastně přes noc neustále svítilo, čímž se vybíjela baterie. Stačilo tedy jen spínač stříknout mazadlem, aby nebyl zaseknutý a vše již fungovalo tak, jak má.
Závěrem ještě uvedu, že toto je pouze zkrácená verze celého příběhu, neboť vše trvalo 1/2 roku, návštěva servisů se opakovala několikrát, nikdo netušil, čím to je, až nakonec na Moravě přišli na to, že ve zhasnuté dílně jim ráno jedno auto svítí.

1 Komentáře:

At 6:43 odp., Anonymous nabisek napsal...

Tak to sem měl taky. akorá že sme na to přišli asi za dva týdny :-D

 

Okomentovat

<< Titulní stránka