pátek, listopadu 10, 2006

Dveře které drží a nepustí

Naše loňská dovolená začala věru zajímavě. Představte si plně naložené auto, které má v zavazadlovém prostoru vše, co je potřebné pro takovou správnou dovolenou ve slovenských Tatrách. Představa to může být opravdu příjemná, ovšem malinkatá vada na kráse tam byla. Dveře se od svého zavření nechtěly otevřít a po celou dobu se zuby-nehty držely. Zkoušel jsem různé modlitby, prosby i výhružky, ale nic nepomohlo. Musel jsem tedy vyrazit do autorizovaného servisu, kde si auto převzali s tím, že se dveře pokusí otevřít a zjistí, proč tedy stávkují. A skutečně, otevřít se je povedlo. Ze servisu mi tedy volali, že by bylo třeba zámek vyměnit a že to bude něco stát. Řekl jsem si, že zrovna na začátku dovolené není nejlepší vytvářet nečekané výdaje, takže jsem pracovníka servisu požádal, aby tedy záme opět smontoval a dveře zavřel, že to tedy nějak přežijeme. Tak se i stalo. Současně jsem si u nich nechal vyměnit i pylový filtr a pročistit klimatizaci. Jakmile byla celá zakázka hotova, přišel jsem si auto vyzvednout a uhradit servis. Docela mile mě překvapilo, že na faktuře byly pouze práce spojené s klimatizací a o dveřích tam nic nebylo, přičemž v servisu říkali, že mi vlasně nic neopravili, otevřené to prý bylo raz dva (no aby taky ne, když to někdo umí).

S čím jsem ovšem nepočítal byla cesta na nákup. Když jsme si nakoupili, tak jsem nějak instinktivně šel k zadním dveřím, stisknu tlačítko pro otevření zavazadlového prostoru, otevřu dveře, naložím nákup, dveře zavřu a v tom mi to došlo. Vždyť teď se mi podařilo ty dveře otevřít i zavřít! Protřel jsem si tedy oči, šťípnul se, jestli se mi to jen nezdá a nezdálo. Ještě několikrát jsem to zkusil a k mé spokojenosti vše fungovalo tak, jak má. Uplynuly asi 4 měsíce a dveře stále fungují. Opět to tedy mohl být nějaký rozmar nebo to jen chtělo ten zámek rozebrat a zase složit. Občas mi tyto závady dost připomínají závady počítačů, kdy také stačí použít např. Microsoftí fígl - vystoupit a nastoupit.